目次

FiNCアプリ等をご利用になる全てのお客様向けの利用規約はこちら

FiNCアプリ等でFiNC Technologiesが提供する各個別のサービス(※)をご利用になるお客様向けの利用規約はこちら

Contents

General Terms and Conditions for FiNC apps

Terms and Conditions for specific FiNC services

FiNCアプリ等基本利用規約

FiNCアプリ等基本利用規約(以下「本規約」といいます。)は、株式会社FiNC Technologies(以下「当社」といいます。)が運営提供するアプリ及び投稿ツール(以下「本アプリ等」といいます。)の利用に関する条件を定めています。本アプリ等をご利用いただくためには、本規約にご同意いただく必要があります。

第1条(適用)

  1. 1. 本規約は、本アプリ等の提供条件及び本アプリ等の利用に関し、本アプリ等を利用するお客様(以下「ユーザー」といいます。)と当社の間の権利義務関係を定めることを目的とし、ユーザーと当社との間の本アプリ等の利用に関わる一切の関係に適用されるものとします。
  2. 2. 本アプリ等上で表示される確認事項、注意書き、ガイドラインの他本アプリ等内で提供される個別のコンテンツサービス(以下「個別サービス」といいます。)の個別利用規約(以下総称して「個別利用規約」といいます。)は、本規約の―部を構成するものとし、ユーザーは、本アプリ等を利用するごとに、本アプリ等上に表示される個別利用規約を確認するものとします。
  3. 3. 本規約と個別利用規約の定めが異なる場合、個別利用規約が優先して適用されるものとします。
  4. 4. ユーザーは、本アプリ等をダウンロードし、本アプリ等を利用することにより、本規約及び個別利用規約(以下「本規約等」といいます。)の全ての記載内容について同意したものとみなされます。

第2条(本規約等の変更)

  1. 1. 当社は、ユーザーの事前の承諾を得ることなく、本規約等を任意に改定することができるものとします。
  2. 2. 改定後の本規約等は、特に当社が規定した場合を除き、本アプリ等もしくは当社が運営するウェブサイトに掲示したとき、又は当社がユーザーに対して告知の案内を配信したときのいずれか早い時期をもって、その効力が生じるものとします。
  3. 3. ユーザーが、変更後の本規約等に同意できない場合は、直ちに本アプリ等をユーザー自身のスマートフォン等の携帯端末(以下、「携帯端末」といいます)からアンインストールするものとします。
  4. 4. ユーザーが、本規約等の変更の効力が生じた後に本アプリ等を利用する場合には、変更後の規約等の全ての記載内容に同意したものとみなされます。

第3条(未成年者のサービス利用)

  1. 1. 未成年者であるユーザーが本アプリ等又は個別サービスを利用する場合、親権者等の法定代理人による本規約等の確認及び同意が必要となります。
  2. 2. 未成年者であるユーザーが、法定代理人の同意がないにもかかわらず、同意があると偽って本アプリ等又は個別サービスを利用した場合、また、年齢について成年と偽って本アプリ等又は個別サービスを利用した場合、その他「行為能力者であることを信じさせるため詐術を用いたとき」(民法第21条)に該当する場合、当該未成年者であるユーザーは、本アプリ等及び個別サービスにおける一切の法律行為を取り消すことができないものとします。
  3. 3. 本アプリ等又は個別サービス利用時に未成年であったユーザーが、成年に達した後に本アプリ等又は個別サービスを利用した場合、これにより、当該ユーザーは、本アプリ等及び個別サービスの利用に係る一切の法律行為について、追認したものとみなされます。

第4条(アカウント管理)

  1. 1. 本アプリ等又は個別サービスを利用するにあたり、ユーザーがアカウントやパスワード等の登録を行い、又は、当社からアカウントやパスワード等を配布された場合、ユーザーは、自己の責任おいて、自己のアカウントやパスワード等を真実かつ正確な状態で適切に管理及び保管するものとし、これを第三者に利用させ、又は貸与、譲渡、名義変更、売買等をしてはならないものとします。
  2. 2. 当社は、最終のアクセスから1年間以上経過している前項のアカウントを、あらかじめユーザーに通知することなく削除することができます。
  3. 3. 本アプリ等又は個別サービスに関する当社からユーザーへの通知等は、ユーザーが本アプリ等又は個別サービスの利用の際にアカウントに関連して登録したメールアドレス又は住所宛のメールの送信又は通知等の郵送、本アプリ等、個別サービスのウェブサイト又は当社ウェブサイト上への掲示、又は、その他当社が適当と判断する方法によって行います。ユーザーは、メールによる通知においては、前項のメールアドレス宛てに当社がメールを送信し、お客様が当該メールを閲覧可能になった時または当社がメールを送信してから24時間後のいずれか早い時点に当社からの通知が到達したとみなされることに、予め同意するものとします。
  4. 4. アカウントやパスワードの管理不十分、使用上の過誤、第三者の使用等によって生じた損害に関する責任はユーザーが負うものとし、当社は一切の責任を負わないものとします。

第5条(利用資格の停止)

  1. 1. 当社は、当社の基準に従って、本アプリ等及び個別サービスの利用に関するユーザーの資格の有無を判断し、ユーザーが、以下の各号のいずれかの事由に該当する場合は、本アプリ等及び/又は個別サービスの利用を拒否することがあり、その理由について一切開示義務を負わないものとします。
    • (1) 当社に提供した申込情報の全部又は一部につき虚偽、誤記又は記載漏れがあった場合
    • (2) 未成年者、成年被後見人、被保佐人又は被補助人のいずれかであり、法定代理人、後見人、保佐人又は補助人の同意等を得ていなかった場合
    • (3) 本規約等に違反する場合
    • (4) 本アプリ等内の支払料金その他の債務の履行を遅滞し、又は支払を拒否した場合
    • (5) 暴力団、暴力団員、右翼団体、反社会的勢力、その他これらに準ずる者(以下「反社会的勢力等」といいます。)である、又は資金提供その他を通じて反社会的勢力等の維持、運営若しくは経営に協力若しくは関与する等反社会的勢力等との何らかの交流若しくは関与を行っていると当社が判断した場合
    • (6) ユーザーが過去当社との契約(利用規約等を含むがこれに限られない)に違反した者又はその関係者であると当社が判断した場合
    • (7) ユーザーが当社の事業と競業する企業又は団体等に所属もしくは関係すると当社が判断した場合
    • (8) ユーザーが当社の事業と同一又は類似する企業、団体等に所属もしくは関係すると当社が判断した場合
  2. 2. 当社が前項に定める本アプリ等の利用拒否の措置を講じた場合に、当該措置に起因する結果に関し、当社を免責するものとします。

第6条(個人情報等の取扱い)

  1. 1. 当社は、ユーザーから取得した個人情報等を、当社が別途定める「個人情報の取り扱いについて」その他個人情報の取り扱いに関して定める文書に基づき、適切に取り扱うものとします。
  2. 2. 本アプリ等及び個別サービスを利用する場合、ユーザーが提供する個人情報等を当社が「個人情報の取り扱いについて」その他個人情報の取り扱いに関して定める文書に基づいて扱うことに同意したものとします。
  3. 3. 当社は、本アプリ等において、ユーザーの動向を調査する為に外部ツールを用い、統計的な利用情報の取得及び記録をしています。

第7条(通信の秘密)

  1. 1. 当社は、電気通信事業法(昭和59年法律第86号)第4条に基づき、ユーザーの通信の秘密を守ります。
  2. 2. 当社は、次の各号に掲げる場合には、当該各号に定める範囲内において前項の守秘義務を負わないものとします。
    • (1) 刑事訴訟法(昭和23年法律第131号)又は犯罪捜査のための通信傍受に関する法律(平成11年法律第137号)の定めに基づく強制の処分又は裁判所の命令が行われた場合 当該処分又は裁判所の命令の定める範囲内
    • (2) 法令に基づく強制的な処分が行われた場合 当該処分又は命令の定める範囲内
    • (3) 特定電気通信役務提供者の損害賠償責任の制限及び発信者情報の開示に関する法律(平成13年法律第137号)第4条に基づく開示請求の要件が充足されたと当社が判断した場合 当該開示請求の範囲内
    • (4) 他人の生命、身体又は財産の保護のために必要があると当社が判断した場合 他人の生命、身体又は財産の保護のために必要な範囲内

第8条(本アプリ等の提供)

  1. 1. 本アプリ等及び個別サービスに関連する一切の権利(著作権、商標権、特許権等の知的財産権を含みますが、これらに限りません。)は、当社又は当社に権利許諾した第三者に帰属します。
  2. 2. 当社は、ユーザーに対し、本規約等に従って本アプリ等及び個別サービスを利用する権利を許諾します。ユーザーは、本アプリ等及び個別サービスを利用する権利を第三者に譲渡したり相続させたりすることはできないものとします。
  3. 3. ユーザーは、本アプリ等及び個別サービス内のコンテンツを個人的な利用のみを目的として閲覧するものとし、商業目的などで不特定多数にコンテンツを閲覧させることや、コンテンツを譲渡、複製、貸与、公衆送信などすること、又はこれらの行為を第三者に行わせることはできないものとします。
  4. 4. ユーザーは、本アプリ等及び個別サービスを利用するにあたり、携帯電話機、通信機器、通信手段及び電力などをユーザーの費用と責任で用意するものとし、その利用にかかる費用はユーザーが負担するものとします。
  5. 5. 当社は、本アプリ等及び個別サービスが全ての携帯端末に対応することを保証するものではありません。なお、タブレット端末による利用は可能ですが、非推奨となっています。
  6. 6. 本アプリ等はあらゆるスマートフォン用OSに対応していません。当社が別途指定するOSを確認するものとします。
  7. 7. 食事・生活習慣の変更による影響には個人差がありますので、何らかの異常や体調不良を感じた場合には医師に相談するものとします。また、妊娠、傷病等により医師の治療・指導等を受けている方、もしくはそのおそれがある方は必ず医師に相談し、指示を仰いだ上で本アプリ等を利用するものとします。
  8. 8. 当社は、法人向けサービスの法人のお客様との契約に基づいて、本アプリ等及び個別サービスをユーザーに対して直接提供する場合があります。ユーザーは、この場合の本アプリ等及び個別サービスの利用において、当社と法人のお客様との契約に基づく制限がある場合があることを予め承諾するものとします。

第9条(第三者のサービス及びコンテンツ)

  1. 1. 本アプリ等及び個別サービスは、当社の提携先等の第三者が提供するサービス又はコンテンツ(以下「パートナーサービス」といいます。)を含む場合があります。かかるパートナーサービスに対する責任は、これを提供する事業者が負うものとし、当社は負わないものとします。また、かかるパートナーサービスには、これを提供する事業者が定める利用規約、プライバシーポリシーその他の条件(名称は問いません。)が適用されることがあります。
  2. 2. ユーザーがパートナーサービスを利用する場合、当社はパートナー事業者に対してユーザーのアカウント情報を提供する場合があり、ユーザーはアカウント情報の提供に予め同意するものとします。
  3. 3. 当社は、パートナー事業者から、ユーザーのパートナーサービスの利用履歴その他の情報の提供を受ける場合があり、ユーザーは当該情報の提供に予め同意するものとします。
  4. 4. ユーザーが本アプリ等上のチャット機能を利用してパートナー事業者とチャットを行った場合、当社は当該チャットのログを以下の目的に必要な範囲で閲覧及び利用することができるものとし、ユーザーはこれに同意するものとします。
    • (1) 本アプリ等、個別サービス及びパートナーサービスの改善、新サービスの開発のため
    • (2) 本アプリ等、個別サービス及びパートナーサービスに関するお問い合わせ等への対応のため
    • (3) 本規約等に違反する行為に対する対応のため
    • (4) その他上記利用目的に付随する目的のため
  5. 5. パートナーサービスの利用に関してユーザーとパートナー事業者その他の第三者との間で生じた取引、連絡、紛争等については、ユーザーの費用と責任において処理及び解決するものとし、当社はかかる事項について一切責任を負わないものとします。
  6. 6. ユーザーが、Apple iOS又はAndroid等のアプリストアを搭載する携帯端末を使用して本アプリ等を利用する場合、Apple Inc.又はGoogle等それぞれが本契約の第三受益者となるものとします。この場合、該当する第三者受益者のサービス規約に定められた利用条件に同意していることが前提であり、ユーザーは、同規約を遵守するものとします。
  7. 7. ユーザーが、本アプリ等内で課金決済を行った場合、ユーザーが利用している端末に応じて、第三者(Apple社またはGoogle社が含まれるが、これに限られない。)の決済に関する規約に同意していることが前提であり、ユーザーは、同規約を遵守するものとします。

第10条(チャット相談サービスの利用)

  1. 1. 本アプリ等内のチャットサービスは、当社が委託した管理栄養士、臨床心理士、医師、薬剤師、理学療法士、弁護士など(以下「専門家」といいます。)が、チャットで、各専門家の専門領域に係る一般的な情報を提供するチャット相談サービスをいい、ユーザーへ情報を通知する機能も有しています。
  2. 2. 本アプリ等内のチャットサービスは、当社及び当社の委託先(当社子会社及び専門家)、お客様の三者間でチャット及び情報を共有するグループチャットとして設計されています。
  3. 3. チャットにおける相談の回答は、診療行為を伴わずに行う一般的な助言の範囲内のものであり、ユーザーの具体的な症状等を踏まえた問診、診断、治療等を行う医療行為ではありません。ユーザーの具体的な症状等については、医師に相談のうえ、専門的な診断を受けるものとします。
  4. 4. チャットにおける相談内容と回答内容については、個人情報や個人の特定に繋がるような情報を削除した上で、「個人情報の取り扱いについて」その他個人情報の取り扱いに関して定める文書の利用目的に即して利用する場合があります。
  5. 5. 本規約第12条(禁止事項)に関する相談等の場合は、警察に情報提供する場合があります。
  6. 6. ユーザーのチャットにおける相談内容がユーザー自身の生命身体に関わるもので、緊急対応が必要と当社が判断する場合、警察、ユーザーの所属企業又は団体等に緊急連絡する場合があります。
  7. 7. チャットにおける相談内容には、はっきりとした住所・電話番号等個人が特定できる情報は記入しないものとします。
  8. 8. 以下の各号に定めるチャット相談については回答できません。
    • (1) 緊急の対応が必要な相談
    • (2) 病名の診断や治療方法の提示、現在受けている医療の是非の判断等、医療行為にあたる内容、並びに法律、税務等専門的知識を必要とする相談
    • (3) 一般用医薬品以外の医療用医薬品または要指導医薬品に関する薬剤師への相談
    • (4) 既に裁判所で係争中の事案、既に別の弁護士へ依頼済みの事案についての弁護士への相談
    • (5) 法令に違反する相談、業務妨害、脅迫的言動、誹謗、中傷、もしくは性的嫌がらせ等に直接間接に関係する相談、相談と判断できないもの、その他禁止行為に関する相談

第11条(回答に関する免責事項)

  1. 1. チャットにおける回答は誠意を持って行いますが、相談者の状況が確実に改善することは保証できません。また回答を元に相談者が取られた行動やその結果に関して、当社は一切責任を負いません。
  2. 2. チャットにおける回答はできるだけ速やかに行うよう努めますが、相談者の希望に沿う保証はできません。回答の遅延によって生じたいかなる結果についても、当社は責任を負いません。
  3. 3. 専門家はすべて匿名で回答し、専門家の個別の指定はできません。

第12条(禁止事項)

  1. ユーザーは、本アプリ等又は個別サービスの利用にあたり、以下の各号のいずれかに該当する又は該当するおそれがあると当社が判断する行為をしてはならないものとします。
    • (1) 法令に違反する行為
    • (2) 公序良俗に反する行為
    • (3) 政治的又は宗教的思想を含む情報を提供する行為及び政治的又は宗教的な勧誘を行う行為
    • (4) 他のユーザー、第三者又は当社に対し、財産権(知的財産権を含みます。)の侵害、名誉・プライバシーの侵害、誹謗中傷、その他の不利益を与える行為
    • (5) 本アプリ等又は個別サービスを複製又は複写する行為
    • (6) 本アプリ等又は個別サービスを改変し、もしくはリバースエンジニアリング(主に、内容を解析して人間が読み取り可能な形に変換する行為)、逆コンパイル、逆アセンブルする行為
    • (7) 本アプリ等又は個人サービスのデータを操作又は変更する行為
    • (8) 本アプリ等又は個別サービスに影響を与える外部ツールの利用・作成・頒布・販売等を行う行為
    • (9) 本アプリ等又は個別サービスの運営を妨害する行為
    • (10) サーバその他当社のコンピュータに不正にアクセスする行為
    • (11) 虚偽の登録内容等を申請する行為
    • (12) 一人で複数のアプリアカウントを発行保有する行為(ただし、当社が別に許可したものは除く。)
    • (13) 複数人で一つのアプリアカウントを共同保有する行為(ただし、当社が別に許可したものは除く。)
    • (14) 携帯端末等を貸与して行う操作行為
    • (15) 第三者になりすまして本アプリ等又は個別サービスを利用する行為
    • (16) 個別サービス(検査器等)、アプリアカウント、クーポンコード等を転売その他譲渡する行為
    • (17) ユーザーが当社の競業先又は競業先に所属し、本アプリ等もしくは個別サービスを調査する目的で利用する行為、競合するサービスを宣伝する行為
    • (18) 本アプリ等及び個別サービスの利用目的と合致しない外部ウェブサイトへのハイパーリンクを貼り付ける行為
    • (19) 異性交際に関する情報を提供する行為
    • (20) 本アプリ等又は個別サービスの他のユーザーのIDもしくはパスワードを利用する行為
    • (21) 他のユーザーに対する脅迫、嫌がらせ等(スパム行為を含む。)にあたる行為
    • (22) 差別的、わいせつ的なコンテンツや暴力を誘発するようなコンテンツ等を投稿するなど人を不快にさせる行為
    • (23) ユーザー本人以外が所有するクレジットカードを不正使用した本アプリ等又は個別サービスの利用
    • (24) 本アプリ等又は個別サービスを通じた営利目的行為もしくはその準備目的行為
    • (25) 本アプリ等又は個別サービスを模倣したアプリもしくは個別サービスの制作、準備を目的とした利用行為
    • (26) 当社が本アプリ等又は/及び個別サービスの利用を終了させた場合、当社の許可なくアプリアカウントを発行保有する行為
    • (27) 前各号の行為を直接もしくは間接に惹起し、又は容易にする行為
    • (28) その他当社が不適切と判断する行為

第13条(本規約等違反行為に対する対処)

  1. 1. ユーザーが本規約等のいずれかに違反していると当社が判断した場合、当社は、いつでも当該ユーザーによる本アプリ等又は/及び個別サービスの利用を終了させることができる他以下の各号に定める処分を講ずることができるものとします。当該処分によりユーザーに不利益・損害が発生した場合においても、当社はその責任を負わないものとします。
    • (1) 本規約等に違反する行為を差止め、同様の行為を繰り返さないことを要求すること
    • (2) 第15条で定める投稿情報の自発的削除・訂正を求めること
    • (3) 第15条で定める投稿情報、履歴等の情報の全部もしくは一部を削除し、公開範囲を変更し、または閲覧できない状態(非公開)にすること
    • (4) 刑事事件、行政事件その他に該当する可能性がある場合の警察その他の公的機関への通報を含む、違反事実の本サービス内外での開示
    • (5) 一時的又は永続的に本アプリ等又は/及び個別サービスの利用を停止すること
  2. 2. ユーザーは、当社が本規約等に基づいて行った本規約等に違反する行為への対処について、異議を申し立てることはできないものとします。
  3. 3. ユーザーは、本アプリ等又は個別サービスを利用したことに起因して(当社がかかる利用を原因とするクレームを第三者より受けた場合を含みます。)、当社が直接的又は間接的に何らかの損害(弁護士費用の負担を含みます。)を被った場合、当社の請求にしたがって直ちにこれを補償するものとします。

第14条(権利帰属)

  1. 本アプリ等及び個別サービスに関する知的財産権は全て当社又は当社にライセンスを許諾している者に帰属しており、本規約等に基づく本アプリ等及び個別サービスの利用許諾は、本アプリ等又は個別サービスに関する当社又は当社にライセンスを許諾している者の知的財産権の使用許諾を意味するものではないものとします。

第15条(投稿情報に関する権利)

  1. 本アプリ等は、ユーザー自身が本アプリ等又は個別サービスを利用して、ニュース、ブログ、日記、コメント、画像、動画等を投稿、表示し、又は他のユーザーが投稿、表示したニュース、ブログ、日記、コメント、画像、動画等を、本アプリ等のソーシャルネットワーキング機能によりシェアする機会を提供しています。ユーザーが投稿、表示、シェアするすべてのニュース、ブログ、日記、コメント、画像、動画等、又はそれらに関連するもの(ユーザーのニックネームを含みますがこれに限られません。但し、ユーザー以外の第三者に著作権が帰属する著作物は除きます。)は全て、本規約において「投稿情報」といい、以下の条件に従うものとします。
    • (1) 投稿情報には多数の個人や組織が発信する情報、見解、意見、及び提言が含まれています。当社は、特定のユーザーの提言や意見についてそれを支持することはなく、また、投稿情報の定期的な審査、編集は行いません。ユーザーは、投稿情報を自らの判断と責任で閲覧、利用する事に同意するものとします。
    • (2) ユーザーは、自身が本アプリ等又は個別サービスに投稿した投稿情報につき、第三者の権利を侵害せず、また法令等にも違反しないようにすることを保証します。これらの権利又は法令等には、知的財産権やプライバシー権を含みますが、これらに限定されません。万一、第三者との間で何らかの紛争が発生した場合には、当該ユーザーの費用と責任において問題を解決するとともに、当社に何らの迷惑又は損害を与えないものとします。
    • (3) 当社は、投稿情報について、本アプリ等及び個別サービスの円滑な提供、当社システムの構築・改良・メンテナンス等に必要な範囲で、変更、切除その他の改変を行なうことができるものとします。当社は、ユーザーの皆様に快適にご利用頂くため当社の判断により投稿情報を削除することがあります。

第16条(投稿情報の使用許諾)

  1. 1. 投稿情報の権利(著作権および著作者人格権等の周辺権利)は、創作したユーザーに帰属します。但し、ユーザーは著作者人格権を行使しないものとします。
  2. 2. 当社は、投稿情報を、本アプリ等及び個別サービスの円滑な提供、当社システムの構築、改良、メンテナンスその他サービスの向上に必要な範囲内で、無償で非独占的に使用することができるものとし、ユーザーが退会した場合であっても当該使用許諾の効力は失われないものとします。
  3. 3. 当社が前項に定める形で投稿情報を使用するにあたっては、投稿情報の一部又は氏名表示を省略することができるものとします。
  4. 4. 投稿情報が第三者の権利を侵害した場合、又は投稿情報に起因したクレームや請求については、ユーザーの費用と責任でこれを解決処理するものとします。
  5. 5. 前項のクレームや請求への対応に関連して当社に費用が発生した場合又は賠償金などの支払いを行った場合は、当該費用および賠償金、当社が支払った弁護士費用等を当該ユーザーの負担とし、当社は、当該ユーザーにこれらの合計額の支払いを請求できるものとします。

第17条(当社の削除権限)

  1. 1. 当社は、本規約等に違反する又は違反する恐れがあると当社が判断する投稿があった場合、ユーザーへの事前通知なく、投稿情報の全部又は一部の削除もしくは公開範囲の変更等の不利益な措置を行うことができるものとします。
  2. 2. 次に掲げる場合には、当社は投稿情報の違法性・規約等違反の有無に関わらず、関連する投稿情報について、その全部もしくは一部の削除又は公開範囲の変更等の不利益な措置を行うことができるものとします。
    • (1) 権利者と称する者から、投稿情報が自分の権利(例えば、知的財産権、財産権、名誉、信用、肖像権をいうが、これに限られない。)を侵害する旨の申告があった場合。ただし、権利者と称する者から、権利者であることを合理的に判断できる資料を提示され、当社にて慎重に検討した結果、権利者であると当社が判断した場合に限る。
    • (2) 公的な機関又は専門家(国、地方公共団体、弁護士等をいいます。)から、投稿情報について、違法、公序良俗違反又は他人の権利を侵害する等の指摘・意見表明があった場合。
    • (3) 人(実在の人物であるか否かを問わず、漫画・アニメ等のキャラクターを含みます。)の裸体(着衣の全部又は一部を欠くものをいいます。)を撮影・描写した情報が投稿された場合。
    • (4) その他当社が法令違反、公序良俗違反等投稿情報を不適切と判断した場合。

第18条(Tryコンテンツ等の参考情報)

  1. 1. Tryコンテンツ等本アプリ等に掲載されている情報(以下「参考情報」といいます。)は、個人の趣味趣向・ライフスタイルに関する一般的な情報、各種検査結果情報、体調管理(ダイエット・体重・排卵日予測などを含む)に関する情報を含んでいます。参考情報は、ユーザーの具体的な症状等を踏まえた問診、診断、治療行為などを行うものではなく、医師の医学的判断及び技術をもってするのでなければ人体に危害を及ぼし、又は危害を及ぼすおそれのある行為(医行為)ではありません。また、特定の効能・効果を保証・推奨するものではありません。
  2. 2. Try機能内の「For you」「シェイプ」「フィットネス」等のタブ(Tab)やハッシュタグ(♯)は、カテゴリーや検索の便宜のための機能であり、Tryコンテンツの特定の効能・効果を保証・推奨するものではありません。
  3. 3. Tryコンテンツ内に、体調不良・病気・アレルギー等により摂取制限のある食品に関するコンテンツがある場合は、ユーザー自身で確認し、その制限にしたがってください。
  4. 4. Tryコンテンツ内に、レシピその他専門家の監修のあるコンテンツがある場合、掲載当時の先行研究や当該分野の専門家の知見に準拠し掲載しています。新たな科学的根拠や知見が得られた場合には、今後記載や準拠する内容が適宜更新されることをご理解ください。
  5. 5. Tryコンテンツ内にフィットネスやセルフマッサージ等に関するコンテンツに関して、病気による運動制限や体調不良のあるユーザーは、ご利用を控えてください。痛み等を感じた場合はすぐに中止してください。
  6. 6. 当社は、参考情報がユーザーの特定の目的に適合すること、期待する機能・商品的価値・正確性・有用性を有することを何ら保証しません。
  7. 7. ユーザーは自己の責任において、参考情報を利用するものとし(特に、妊娠中の方、病気怪我をされている方、飲酒されている方は、Try機能のご利用にご注意ください)、参考情報及び参考情報に従った結果に関して、ユーザーが被った損害につき、当社は法令に定めがある場合を除いて、賠償する責任を一切負わないものとします。

第19条(退会)

  1. 1. ユーザーは、自己の自由な意思で退会又は本アプリ等のアンインストールをできるものとします。ユーザーが本アプリ等のアンインストールを行った場合に、退会したものとみなします。なお、当該退会をしても、月額課金サービスは当社が別途定める方法(月額課金サービスの利用規約に明記)によらなければ、月額課金サービスの退会はできません。
  2. 2. 退会にあたり、当社に対して負っている債務がある場合は、ユーザーは、当社に対して負っている債務の一切について当然に期限の利益を失い、直ちに当社に対して全ての債務の支払を行うものとします。
  3. 3. 当社は、退会したユーザーの個人情報や投稿情報等の一切の情報を引続き保有する義務を負わないものとします。
  4. 4. 前第2項及び第3項の規定は、第5条(利用資格の停止)で定める場合にも準用されるものとします。

第20条(保証の否認及び免責)

  1. 1. 当社は、本アプリ等及び個別サービス(投稿情報、Try機能、商品役務等に関する一切の情報を含むがこれに限られない。)がユーザーの特定の目的に適合すること、期待する機能・商品的価値・正確性・有用性を有すること、ユーザーによる本アプリ等の利用がユーザーに適用のある法令又は業界団体の内部規則等に適合すること、及び不具合が生じないことについて、何ら保証するものではなく、本アプリ等及び個別サービスに関してユーザーが被った損害(以下「ユーザー損害」といいます。)につき、当社は法令に定めがある場合を除いて、賠償する責任を一切負わないものとします。
  2. 2. 当社は、本アプリ等及び個別サービスのバグその他を補修する義務、本アプリ等並びに個別サービスを改良又は改善する義務を負わないものとします。
  3. 3. 当社は、ユーザーに事前に通知することなく、当社の都合により、本アプリ等及び個別サービスの全部又は一部の提供の中断、停止、終了、変更をすることができるものとします。①当社による本アプリ等及び個別サービスの全部又は一部の提供の中断、停止、終了、利用不能もしくは変更、②ユーザーが本アプリ等に送信したメッセージ又は投稿情報の削除・消失、③アカウントの抹消、④パスワードの紛失・忘却、⑤携帯端末の紛失・盗難・故障、⑥本アプリ等又は個別サービスの利用によるアカウントデータの消失、⑦機器の故障若しくは損傷その他本アプリ等及び個別サービスに関してユーザーが被ったユーザー損害につき、当社は法令に定めがある場合を除いて、賠償する責任を一切負わないものとします。
  4. 4. 当社は、本アプリ等及び個別サービス内で、適宜情報、コンテンツ、検査サービスの提供やアドバイスを行うことがありますが、その結果について、法令に定めがある場合を除いて、賠償する責任を一切負わないものとします。
  5. 5. ユーザーに本アプリ等のアップデート版またはバージョンアップ情報等を提供する場合があります。この場合、かかるアップデート版またはバージョンアップ情報等も本アプリ等及び個別サービスとして扱い、これらにも本規約等が当然に適用されます。
  6. 6. 何らかの理由により当社が責任を負う場合であっても、当社は、ユーザー損害につき、過去3ヶ月間にユーザーが当社に支払った金額を超えて賠償する責任を負わないものとし、また、付随的損害、間接損害、特別損害、将来の損害及び逸失利益にかかる損害については、賠償する責任を負わないものとします。但し、当社に故意又は重過失がある場合を除きます。
  7. 7. 本アプリ等、個別サービス又は当社ウェブサイトに関連してユーザーと他のユーザー又は第三者との間において生じた取引、連絡、紛争等については、当社は一切責任を負わないものとします。
  8. 8. 当社が法人向けサービスの法人のお客様との契約に基づいて本アプリ等及び個別サービスをユーザーに対して直接提供する場合において、当社と法人のお客様との契約が終了した場合、当社は、ユーザーが本アプリ等及び個別サービスを継続して利用できることを保証しません。この場合、本アプリ等及び個別サービスを継続して利用できなくなったことに関してユーザーが被ったユーザー損害につき、当社は法令に定めがある場合を除いて、賠償する責任を一切負わないものとします。

第21条(ユーザーの地位の譲渡等)

  1. 1. ユーザーは、当社の書面による事前の承諾なく、ユーザーの地位又は本規約等に基づく権利もしくは義務につき、第三者に対し、譲渡、移転、担保設定、その他の処分をすることはできないものとします。
  2. 2. 当社は本アプリ等及び個別サービスに係る事業を他社に譲渡した場合には、当該事業譲渡に伴い本規約等の地位、本規約等に基づく権利及び義務並びにユーザーの登録事項その他情報を当該事業譲渡の譲受人に譲渡することができるものとし、ユーザーは、かかる譲渡につき本項において予め同意したものとします。なお、本項に定める事業譲渡には、通常の事業譲渡のみならず、会社分割その他事業が移転するあらゆる場合を含むものとします。

第22条(権利の放棄)

  1. 当社が本規約等に示される権利を行使又は実施しない場合にも、当該権利を放棄するものではないものとします。

第23条(分離可能性)

  1. 本規約等のいずれかの規定が、消費者契約法その他の法令等により無効又は執行不能と判断された場合であっても、無効又は執行不能と判断された規定以外の残りの部分は、継続して完全に効力を有するものとします。

第24条(準拠法及び合意管轄)

  1. 1. 本規約等及び本アプリ等並びに個別サービスの解釈及び適用は、日本国法に準拠するものとします。
  2. 2. 本規約等及び本アプリ等並びに個別サービスの利用に関わる訴訟が発生した場合、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。

以上
(附則)
制定日: 平成28年1月18日
最終改定日: 令和5年11月30日

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FiNC App Basic Terms and Conditions

The FiNC App Basic Terms and Conditions (henceforth referred to as "the Terms") establishes the conditions of usage of the app (henceforth referred to as "this app") that FiNC Technologies Inc. (henceforth referred to as "the Company") manages and offers. Each user must consent to the Terms in order to use this app.
This translation is provided for reference only. The use of this service will be governed by the Japanese terms and condition.

Article 1 (Application)

  1. 1. The purpose of the Terms is to establish the conditions under which this app is offered and the rights and obligations relationship between each customer using this app (henceforth referred to as each "user") and the Company in regard to usage of this app. The Terms applies to all relationships between any and all users and the Company pertaining to usage of this app.
  2. 2. The confirmations, notices, and guidelines displayed in this app as well as separate usage agreements (henceforth generally referred to as "separate usage agreements") for separate contents or services (henceforth referred to as "separate services") offered within the app are considered part of the Terms, and each user must confirm all separate usage agreements displayed while using the app.
  3. 3. If the Terms and separate usage agreements differ, the separate usage agreements have precedence.
  4. 4. By downloading and using this app, each user consent to all contents of the Terms and separate usage agreements (henceforth referred to as "the Agreements etc.").

Article 2 (Changes to The Agreements etc.)

  1. 1. The Company may freely modify the Agreements etc. without obtaining prior consent from any user.
  2. 2. The Company may delete accounts described in the previous paragraph that have not been accessed for a period of one year or longer without giving prior notification to the user.
  3. 3. If a user cannot agree to a modification of the Agreements etc., he/she must immediately uninstall this app from his/her own smart phone or other portable device (henceforth referred to as a "portable device").
  4. 4. Each user who uses this app after a modification of the Terms becomes effective thereby agrees with all contents of the modified agreement.

Article 3 (Usage of This Service by Minors)

  1. 1. A legal representative such as a parental authority must confirm and consent to the Agreements etc. if a minor is to use this app or this service.
  2. 2. If a minor user uses this app or this service without the consent of a legal guardian and falsely claims that consent was obtained, falsely claims that he/she is of age of majority and uses this app or this service, or engages in any other action pertaining to "any fraudulent means to induce others to believe that he/she is a person with capacity" (Civil Code Article 21), his/her juristic acts within this app or this service cannot be rescinded.
  3. 3. If a user was a minor at the time of using this app or separate services, and he/she continues to use this app or separate services after reaching age of majority, he/she thereby confirms all his/her juristic acts within this app or separate services.

Article 4 (Account Management)

  1. 1. If the Company gives a user an account, password, etc. for use in this app or separate services, that user is responsible for appropriately managing and protecting his/her account, password, etc., and may not lend, transfer, change the name of, or sell his/her account, password, etc., or otherwise allow the usage thereof by any third party.
  2. 2. If the account, etc. stipulated in the preceding paragraph is not accessed for a year or more, the Company may delete the account without advance notice to the user.
  3. 3. Each user is responsible for any damages incurred through mismanagement, usage mistakes, or usage by third parties of his/her account, password, etc., and exempts the Company from all liability thereof.

Article 5 (Termination of Usage Qualifications)

  1. 1. The Company will judge the qualifications of each user regarding usage of this app and separate services based on the Company's standards. The Company may refuse any user's usage of this app and/or separate services with no obligation for disclosure in any of the following cases.
    1. (1) If all or part of the application information submitted to the Company contains falsehoods, errors, or omissions
    2. (2) If a minor, an adult ward, a person under curatorship, or a person under assistance has not received permission from his/her legal guardian, adult guardian, curator, or assistant
    3. (3) If the user violates the Agreements etc.
    4. (4) If the user delays in paying or refuses to pay fees or other debts incurred in this app
    5. (5) If the Company judges that the user has in any way exchanged or been involved with a crime syndicate, crime syndicate member, right-wing organization, antisocial force, or other proportionate party (henceforth referred to as "antisocial force, etc."), or has maintained, managed, cooperated with, or participated in any antisocial force, etc. by providing funds, etc.
    6. (6) If the Company judges that the user violated or is related to someone who violated his/her contract with the Company in the past
    7. (7) If the Company judges that the user belongs to or is affiliated with a company or organization in competition with the Company
    8. (8) If the Company judges that the user belongs to or is affiliated with a company or organization identical or similar to the Company
  2. 2. The Company is not liable for any outcome of carrying out the measures stipulated in the preceding paragraph for refusal of usage of this app.

Article 6 (Treatment of Personal Information)

  1. 1. The Company will treat personal information acquired from each user appropriately according to the separately established "FiNC Privacy Policy".
  2. 2. Each user who uses this app and separate services consents to the Company's treatment of his/her personal information according to the "FiNC Privacy Policy".
  3. 3. The Company uses outside tools to investigate user trends in this app and to acquire and record statistical user information.

Article 7 (Secrecy of Communications)

  1. 1. The Company will protect the secrecy of user communications in accordance with Article 4 of the Telecommunications Business Act (Act No. 86 as of 1984).
  2. 2. The Company is exempt from the duty of secrecy established above in all of the following cases, within the scope specified for each case.
    1. (1) If a compulsory disposition or a court order is carried out in accordance with the Code of Criminal Procedure (Act No. 131 as of 1948) or the Act on Wiretapping for Criminal Investigation (Act No. 137 as of 1999), within the scope specified by the disposition or court order
    2. (2) If a compulsory disposition is carried out in accordance with the law, within the scope specified by the disposition or order
    3. (3) If the Company judges that the requirements for a disclosure request are met in accordance with Article 4 of the Act on the Limitation of Liability for Damages of Specified Telecommunications Service Providers and the Right to Demand Disclosure of Identification Information of the Senders (Act No. 137 of November 30, 2001), within the scope of that disclosure request
    4. (4) If the Company judges it necessary for the protection of a person's life, person, or property, within the scope of necessity to protect that person's life, person, or property

Article 8 (Provision of This App, Etc.)

  1. 1. All rights (including but not limited to intellectual property rights such as copyrights, trademarks, and patents) regarding this app and separate services belong to the Company or third parties who have made license agreements with the Company.
  2. 2. The Company grants each user the right to use this app and separate services in accordance with the Agreements etc. No user may transfer or pass on the right to use this app and separate services to any third party.
  3. 3. Each user may browse the contents of this app and separate services for personal use only, and must not allow unspecified large numbers of people to browse those contents for commercial purposes. Each user must also not transfer, duplicate, lend, or publicly transmit those contents or ask any third party to do so.
  4. 4. When using this app and separate services, each user must prepare a cell phone, telecommunication equipment, means of communication, electrical power, etc. at his/her own expense and responsibility, and is liable for all costs incurred in the usage thereof.
  5. 5. The Company does not guarantee that this app and separate services are compatible with all portable devices. Furthermore, although it is possible to use a tablet, it is not recommended.
  6. 6. This app is not compatible with every smart phone OS. Please confirm the OS separately specified by the Company.
  7. 7. Individual results of dietary and lifestyle changes may vary. Any user who experiences any abnormality or discomfort should consult a physician. Furthermore, anyone receiving medical treatment or guidance for pregnancy, injury, or sickness, or anyone liable to have any such condition, should consult a physician and use this app in accordance with the physician's instructions.

Article 9 (Third Party Services and Contents)

  1. 1. This app and separate services will sometimes include services or content provided by third parties such as the Company's affiliates (henceforth referred to as "partner services"). The businesses offering the relevant partner services are liable for all responsibility thereof, and the Company is not liable for any responsibility thereof. Furthermore, usage agreements and other conditions established by the businesses offering the relevant partner services may apply.
  2. 2. When a user uses any partner service, the Company may provide the partner service company with the user's account information. Each user consents in advance to this provision of account information.
  3. 3. The Company may receive a user's usage history and other information provided by partner service companies. Each user consents in advance to the provision of the relevant information.
  4. 4. If a user uses the chat function of this app to chat with a partner service company, the user thereby consents that the Company may browse and use the relevant chat log for the following purposes within the scope of necessity.
    1. (1) To improve this app, separate services, and partner services, and to develop new services
    2. (2) To respond to inquiries, etc. regarding this app, separate services, and partner services
    3. (3) To respond to acts that violate the Agreements etc.
    4. (4) For other purposes incidental to the above purposes
  5. 5. Any transactions, communications, or disputes that arise between a user and a partner service company or other third party regarding the use of partner services are to be processed and resolved at the user's expense and responsibility, and the Company is not liable for any responsibility thereof.
  6. 6. Apple Inc. or Google, etc. shall become the third-party beneficiary of this Agreement in the event a user utilizes the Application, etc. by using a portable terminal listed in the application stores of either Apple iOS or Android, etc. In this case, it is assumed that the user has consented to the terms of use established in the terms of service of the applicable third party beneficiary and that the user shall comply with said terms.
  7. 7. If a user settles any payments in this app, consent to the settlement agreement of the relevant third party (including but not limited to Apple or Google) according to the device used is a prerequisite, and the user must honor the Terms.

Article 10 (Usage of the Chat Consultation Service)

  1. 1. The chat consultation service refers to the chat consultation service in which nutritionists, clinical psychologists, physicians, pharmacists, physiotherapists, attorneys, etc. (henceforth referred to as "specialists") provide general information within each field of specialization through chat.
  2. 2. Chat consultation responses are within the scope of general advice without medical examination or treatment, and are not medical acts including interviews, diagnoses, or treatments based on concrete user symptoms. Each user should consult a physician and receive an expert diagnosis regarding his/her concrete symptoms.
  3. 3. In order to improve the physical and mental health of users, the Company may post chat consultation contents publicly in this app as FAQ, etc. after deleting each user's personal information and any information that may reveal any user's identity.
  4. 4. The Company may provide information to the police, etc. in cases pertaining to Article 12 (Prohibitions) of the Terms.
  5. 5. If the Company decides an emergency response is necessary when a user's consultation contents pertain to the life or person of the user, the Company may contact police, the user's affiliated company or organization, etc.
  6. 6. Clear addresses, phone numbers, or other information through which any individual can be easily identified must not be included in chat consultation contents.
  7. 7. Chat consultations cannot be responded to in the following cases.
    1. (1) Any consultation requiring an emergency response
    2. (2) Any consultation requiring any diagnoses of illness names, suggestions of treatment methods, evaluations of current medical treatment, or other content pertaining to medical acts, as well as any consultation requiring specialized knowledge of the law, taxation, etc.
    3. (3) Any consultation with a pharmacist regarding medical supplies other than general use supplies, or medical supplies requiring guidance
    4. (4) Any consultation with an attorney regarding a case currently being disputed in court, or a case already entrusted to another attorney
    5. (5) Any consultation that directly or indirectly pertains to any violation of the law, interference with duties, verbal threat, abuse, slander, or sexual harassment, content that cannot be deemed consultation, and any other consultation pertaining to any prohibited act

Article 11 (Non-responsibility of Replies)

  1. 1. Replies are composed in good faith, however, there is no guarantee that the condition of the user shall improve. The Company takes no responsibility for the actions taken by the user to act or not act on advice given in this app.
  2. 2. Replies are intended to be given with promptness, however, response within a certain timeframe cannot be guaranteed. The Company takes no responsibility for any effects of a late reply.
  3. 3. Specialists give replies anonymously and users cannot select instruction from individual specialists.

Article 12 (Prohibitions)

  1. When using this app and separate services, no user may engage in any acts the Company judges to pertain to any of the following.
    1. (1) Violations or potential violations of the law
    2. (2) Disturbances of public order
    3. (3) The promotion of political or religious information including ideology and / or solicitation.
    4. (4) Infringements upon any property rights (including intellectual property rights) of any other user, any third party, or the Company; infringements upon honor or privacy; slander, or other disadvantageous or potentially disadvantageous acts
    5. (5) Reproduction or duplication of this app or separate services
    6. (6) Modification, reverse engineering (mainly, analyzing content and converting it into a format people can process), reverse compilation, or reverse assembling of this app or separate services
    7. (7) Potential obstructions of the management of this app or separate services
    8. (8) Dishonest access to the server or the Company's computers
    9. (9) Applying with falsified registration information
    10. (10) Using this app or separate services while impersonating a third party
    11. (11) Reselling separate services (inspection devices, etc.)
    12. (12) Usage of this app or separate services by a user who is or is affiliated with a competitor of the Company for investigation purposes or the promotion of competing products and/or services.
    13. (13) Posting hyperlinks to websites unrelated to this app or services provided by the Company.
    14. (14) Posting or sharing information of a sexual nature.
    15. (15) Using the ID or password of another user of this app or separate services
    16. (16) Using this app or separate services with the dishonest use of a credit card that does not belong to the user
    17. (17) Using this app or separate services for commercial or commercial preparation purposes
    18. (18) Usage with the purpose of creating or preparing an app or separate service that imitates this app or separate services
    19. (19) Acts that directly or indirectly provoke or facilitate any of the acts listed above
    20. (20) Other acts the Company judges inappropriate

Article 13 (Responses to Violations of The Agreements etc.)

  1. 1. If the Company judges that a user has violated any part of the Agreements etc., the Company may terminate that user's usage of this app and/or separate services at any time, and may also take the punishment measures listed below. The Company is not liable for any inconvenience or damage the user incurs as a result of the relevant punishment.
    1. (1) Stopping acts that violate the Agreements etc. and demanding that such acts not be repeated
    2. (2) Demanding voluntary deletion or amendment of submitted information
    3. (3) Deleting all or part of submitted information or history, modifying the extent of its publicity, or making it unviewable (private)
    4. (4) Disclosure inside and outside this service of violation facts, including reports to police and other public institutions, if those facts may apply to a criminal case, administrative case, etc.
    5. (5) Temporary or permanent termination of usage of this app and/or separate services
  2. 2. No user may protest any measures the Company takes in response to violations in accordance with the Terms.
  3. 3. If the Company directly or indirectly incurs damage (including attorney fees) due to a user's usage of this app or separate services (including cases in which the Company receives a complaint from a third party originating in said usage), the user must immediately compensate in accordance with the Company's requests.

Article 14 (Attribution of Rights)

  1. All intellectual property rights related to this app and separate services belong to the Company or parties that have given license to the Company, and the permission to use this app and separate services in accordance with the Agreements etc. does not equal permission to use the intellectual property of the Company or parties that have given license to the Company.

Article 15 (Rights Pertaining to Posted Information)

  1. The Application, etc. provides its users with the ability to post or display; news, blogs, articles, comments, images, movies, etc. by themselves with the Application, etc. or by using a separate service, or the ability to share; news, blogs, articles, comments, images, videos, etc. that other users post or display by using the social networking feature of the Application, etc. All the news, blogs, articles, comments, videos, etc. or items related to these categories that users post, display, or share (this includes, but is not limited to, the nicknames of the users but excludes copyrighted written items that belong to third patries other than the users) are considered "Post Information" under this Agreement and are subject to the following conditions.
    1. (1) Posted information includes information, viewpoints, opinions, and proposals dispatched by numerous individuals and organizations. The Company will not support the proposals or opinions of any particular user, and will not periodically inspect or edit posted information. Each user consents to browse and use posted information with his/her own judgment and responsibility.
    2. (2) Each user guarantees that he/she will not infringe upon the rights of any third party or violate any laws, etc. with posted information he/she posts on this app or separate services. These rights or laws, etc. include but are not limited to intellectual property rights and privacy rights. If any dispute arises with a third party, the concerned user will take responsibility to resolve the issue at his/her own expense, and will not cause any trouble or damage to the Company.
    3. (3) The Company may change, remove, or otherwise modify posted information within the scope necessary for the uninterrupted provision of this app and separate services and for the construction, improvement, maintenance, etc. of the Company's system. The Company may delete posted information at its discretion to provide a pleasant usage experience to all users.

Article 16 (Permission to Use Posted Information)

  1. 1. The rights (copyrights and peripheral rights such as personal author rights) of posted information belong to the user who created that posted information. However, the user does not exercise his/her personal author rights.
  2. 2. Without compensation and non-exclusively, the Company may use posted information within the scope necessary for the uninterrupted provision of this app and separate services and for the construction, improvement, maintenance, etc. of the Company's system. The relevant usage permission will remain valid even if the user unsubscribes.
  3. 3. When the Company uses posted information in the ways specified in the preceding paragraph, the Company may omit the full name display or part of the posted information.
  4. 4. If any posted information infringes upon the rights of any third party, or if any complaints or demands arise due to any posted information, the user must resolve this at his/her own expense and responsibility.
  5. 5. If the Company incurs any fees or pays indemnities, etc. related to any complaint or demand specified above, the user is liable for any relevant fees, indemnities, fees the Company paid to any attorneys, etc., and the Company may demand that the concerning user pay the total amount.

Article 17 (The Company's Deletion Authority)

  1. 1. If the Company judges that a post violates or could potentially violate the Agreements etc., the Company may delete all or part of the posted information, change the scope of the posted information's publicity, or take other disadvantageous measures without prior notification to any user.
  2. 2. In the following cases, regardless of whether or not the relevant posted information is legal and regardless of whether or not it violates the Agreements etc., the Company may delete all or part of that posted information, change the scope of that posted information's publicity, or take other disadvantageous measures.
    1. (1)If a person claiming to have rights reports to the Company that the relevant posted information infringes upon his/her rights (including but not limited to intellectual property rights, property rights, honor, credibility, and rights to usage of his/her likeness). Provided, however, that this shall only apply if the person claiming to have rights provides documentation allowing for rational confirmation of the aforementioned rights, and if the Company judges after careful consideration that the aforementioned person has the aforementioned rights.
    2. (2) If a public institution or specialist (meaning the national government, a local public body, an attorney, etc.) indicates or expresses the opinion that the relevant posted information is illegal, violates public order, or infringes upon a person's rights.
    3. (3) If the posted information includes a photograph or depiction of the naked body (meaning completely or partially lacking clothing) of a person (including anime and manga characters, etc., regardless of whether or not the person depicted actually exists).
    4. (4) If the Company judges that the posted information violates the law, violates public order, or is otherwise inappropriate.

Article 18 (Using Points, etc.)

  1. 1. The expiration date for the points ths Company issues and distributes within the Application, etc. shall extend to the end of the month five (5) months after they were purchased or granted. Member points shall automatically be deleted after the expiration date has passed.
  2. 2. When purchasing a product in the FiNC Mall, one (1) FiNC Point can be used as equivalent to JPY1.
  3. 3. Regarding the details of granting and using points distributed in this service, regardless of the contents described here, it shall be based on the terms of use of FiNC points.

Article 19 (Denial of and Exemption from Guarantee)

  1. 1. The Company makes no guarantee whatsoever that this app and separate services (including all information regarding products, services, etc. displayed therewith) will conform to any user's specific purpose or include the functions, product value, accuracy, or usefulness he/she expects; that any user's usage of this app will conform to any law or industry group internal regulation, etc. applicable to the user; or that no defects will arise.
  2. 2. The Company has no obligation to repair any bugs, etc. of this app and separate services, or to improve this app or separate services.
  3. 3. At its own convenience, the Company may interrupt, suspend, terminate, or change all or part of this app or separate services without prior notice to any user. Regarding any i) complete or partial interruption, suspension, termination, inability of use, or change of this app and separate services by the Company, ii) deletion or disappearance of any messages or posted information any user sent to this app, iii) account erasure, iv) password erasure or oblivion, v) loss, theft, or breakdown of any cellular device, vi) erasure of account data through use of this app or separate services, vii) breakdown or damage of any machinery, and any other damage incurred by any user regarding this app and separate services (henceforth referred to as "user damage"), the Company is not liable for any reparations except as provided by law.
  4. 4. The Company may offer suitable information, contents, inspection services, and advice within this app and separate services, but regarding the results thereof, the Company is not liable for any reparations except as provided by law.
  5. 5. Users may sometimes be provided with information, etc. regarding an update or version upgrade of this app. In such cases, the pertaining upgrade or version update will be treated as this app and separate services, and the Agreements etc. will apply as a matter of course.
  6. 6. Even if the Company is liable for any reason, the Company is not liable for any reparations for user damage exceeding the amount the relevant user paid to the Company in the preceding 3 months. Furthermore, the Company is not liable for any reparations of damages pertaining to incidental damages, indirect damages, extraordinary damages, or future damages or lost profit. Provided, however, that this shall not apply if the actions of the Company are intentional or grossly negligent.
  7. 7. The Company is not liable for any transactions, communications, disputes, etc. that arise between any user and any third party in relation to this app, separate services, or the Company's website.

Article 20 (Transfer of User Position, Etc.)

  1. 1. No user may transfer, move, establish as collateral, or in any other way appropriate his/her rights or obligations based on his/her position or this contract, etc. to any third party without prior written consent from the Company.
  2. 2. If the Company transfers any business related to this app or separate services to another company, the Company may transfer the position of the Agreements etc., the rights and obligations based on the Agreements etc., registered items of users, and other information to the transferee consequent upon that business transfer, and each user hereby consents to the pertaining transfer. Furthermore, the business transfers stipulated in this paragraph include not only ordinary business transfers, but also company splits and all other cases in which business is transferred.

Article 21 (Renunciation of Rights)

  1. Even if the Company does not exercise or implement the rights specified in the Agreements etc., the Company does not renounce those rights.

Article 22 (Possibility of Separation)

  1. Even if any provision of the Agreements etc. is judged invalid or unenforceable in accordance with the Consumer Contract Act or any other law, all parts other than the provision judged invalid or unenforceable remain fully valid.

Article 23 (Governing Law and Agreement Jurisdiction)

  1. 1. The Agreements etc. and its interpretation and application regarding this app and separate services are governed by Japanese law.
  2. 2. If a lawsuit arises regarding usage of the Agreements etc. or this app and separate services, the Tokyo District Court will have exclusive jurisdiction in the first instance.

(Supplementary Provisions)
Enactment date: January 18, 2016
Revision date: December 9, 2016
Company name changed on October 1, 2018
Last revision date: February 3, 2020

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個人情報保護方針

■ 個人情報の取り扱いについて
当社は、以下に定める個人情報を取得し、以下に定める利用目的で適正に取り扱います。

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FiNC Privacy Policy

This translation is intended for reference only. The conditions of the privacy policy governing the use of this service are laid out in the Japanese version below.

This privacy policy establishes the policy governing the handling of users’ identifying personal information (including personal genetic information) and other non-identifying personal information (hereinafter collectively referred to as “private information”) collected by FiNC Technologies Inc. (hereinafter referred to as “the Company”) in connection with the use of services operated by the Company (hereinafter referred to as “the Services”). Recognizing the importance of the private information of users of the Services and all others who provide information to the Company, the Company shall observe all laws and standards regarding the protection of personal information, institute independent rules and systems, and devote close attention to the protection of private information.

“Identifying personal information” is defined as personal information as described in the Personal Information Protection Law, referring to any information regarding a living individual that may be used be used to identify a specific individual via their name, date of birth, address, email address, or description, etc.

“Personal genetic information” refers to a subset of “identifying personal information” that includes data which reveals an individual’s genetic characteristics, or any conditions based on such characteristics, and which may be used to identify an individual.

“Non-identifying personal information” refers to any information regarding a living individual which, while not constituting individual personal information itself, may be connected with individual personal information.

■ Information Collected by the Company
The Company shall collect users’ private information in connection with the Services as specified below via lawful and legitimate means.
(1) Information provided by the user
・ Name, address, telephone number, email address, date of birth, or other information entered into forms specified by the Company
・ Height, weight, sex, body fat, BMI, sleeping time, step count, calorie intake, health management data (menstrual period, body temperature, etc.), or other health care information
・ Details of meals or exercise, and other posted information
・ Stress check response data, response data regarding diet and lifestyle habits, and affiliation information, such as the company, organization, or department to which the user belongs
・ Genetic screening results data and blood test results data
・ Medical examination results data
・ Consultation details and response data in connection with the chat consultation service
・ Information used for employment screening, such as the contents of a user’s resume or personal history
(2) The user’s service usage information
・ Cookie data (*1)
・ Service log information, purchase information, and payment information
・ Information regarding the user’s actions within the Services
・ Device information (device network ID, mobile phone network ID, and IP address)
・ Positional information (positional information transmitted by mobile phones, etc.)

*1 About the use of cookies: When you access the site, the Company may transmit data called a cookie to your computer, and this data will be stored on your hard disk or in storage memory. Cookies are used for the purpose of providing better service, such as statistical processing of access data, and will not interfere with the privacy or usage environment of users. They will not under any circumstances be disclosed in a state in which those who have accessed the site can be individually identified.

■ Purposes of Use
The Company shall use private information collected from users for the following purposes.

・ To develop and provide the Company’s app, website, and content
・ To provide counseling services, such as advice and guidance on diet, lifestyle habits, and exercise
・ To provide consulting services regarding health status, diet, and lifestyle habits for the purpose of company health management
・ To provide survey services such as employee stress checks, diet and lifestyle habits checks, etc.
・ To provide genetic screening services
・ To provide other products and services offered by the Company
・ To provide ID verification and authentication services
・ To bill for the Company’s products and service fees
・ To develop, distribute, or provide advertisements for products and services offered by the Company or a third party, and to verify and analyze their results
・ To conduct marketing surveys, compile statistics, and conduct analysis
・ To conduct questionnaires
・ To conduct prize competitions and campaigns
・ To add or exchange points
・ To perform system maintenance and resolve bugs
・ To improve the Company’s products and services, and to develop and improve new products and services
・ To conduct academic and analytical research
・ To provide information regarding products, services, campaigns, etc. offered by the Company, third parties developing and providing services jointly with the Company, third parties running campaigns jointly with the Company, third parties co-hosting events such as seminars with the Company, and other such business partners
・ To create and present reports on health, diet, and exercise for academic or commercial purposes after first processing the information to ensure that individuals cannot be identified in connection with the Company’s services
・ To send important notifications, such as changes to the terms of use and policies established by the Company (hereinafter referred to as “the Terms”)
・ To respond to violations of the Terms
・ To conduct employment screening
・ To respond to inquiries
・ To achieve purposes enumerated in other services provided by the Company

■ Provision to Third Parties
The Company shall not disclose the private information of users to any third party with the exception of the following cases.

・ The user has provided consent
・ In accordance with the law
・ Disclosure has been requested by a court, public prosecutor’s office, police department, tax office, bar association, or any organization authorized by the aforementioned bodies
・ It is necessary to preserve the life, body, or property of an individual, and it is difficult to obtain the consent of the person
・ Succession of the Company’s business, including provision of private information, due to a merger, divestiture, business transfer, or other such grounds
・ The private information has been anonymized or converted to statistical data before disclosure or provision to third parties, such as business partners
・ As separately enumerated in other services provided by the Company

■ Outsourcing
The Company may entrust the private information it has collected in whole or in part to third parties within the scope necessary to accomplish the purposes of use. In such cases, the Company shall select outsourcers who meet the standards prescribed by the Company, stipulate a confidentiality clause in any contracts, and institute measures to ensure information is managed securely.

■ Information Management System
The Company has established a security committee to institute a policy governing the handling of private information, monitor operating conditions, and manage private information in a lawful and legitimate manner. Training and education opportunities will also be provided to officials and staff to instill a sense of the importance of compliance and thoroughly instruct them on the appropriate methods for the handling of private information in the performance of their daily duties.

■ Revisions
This privacy policy may be subject to revisions. Users will be informed of the details of important revisions in a manner that is easy to understand.

<Inquiries and Complaints Desk Regarding Privacy and Other Policies>
Shin Yurakucho Bldg. 5F, 1-12-1 Yurakucho, Chiyoda Ward, Tokyo 104-0061
FiNC Technologies Inc. Personal Information Protection Administrative Office
E-mail:info@finc.com

Date Enacted: March 11th, 2013
Date of Last Revision: April 1st, 2016

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血液検査サービス・個別利用規約

血液検査は、株式会社FiNC Technologies(以下「当社」といいます。)が提供する「FiNCダイエット家庭教師」、「FiNCウェルネス家庭教師」に付属する(オプション選択を含みます。)サービスで、当社の業務提携先である株式会社リージャー(以下「開発者」といいます。)が開発した血しょう分離デバイスを便用した血液検査サービスです。当該血液検査の結果をFiNCアプリ内で閲覧させる機能(これを血液検査結果閲覧サービスといい、以下「サービス」といいます。)を当社は提供しています。

血液検査をご利用いただくためには、血液検査キット内の開発者所定の検査申し込み用紙・血液検査サービス申込規約にご同意いただく必要がありますので、血液検査キットが郵送され次第ご確認ください。

血液検査サービスをご利用いただくためには、本個別規約の他、「FiNCアプリ等基本利用規約」、「個人情報の取り扱いについて」、「FiNCダイエット家庭教師・個別利用規約」(個人のお客様)、「FiNC家庭教師・個別利用規約」(法人のお客様)、(以下総称して「他規約」といいます。)にご同意いただく必要があります。併せて必ずご一読ください。

第1条(適用範囲及び適用関係)

  1. 1. 本個別規約は、閲覧サービスの利用に関し、閲覧サービスを利用するユーザー(以下「ユーザー」といいます。)と当社の間の権利義務関係を定めることを目的とし、ユーザーと当社との間の閲覧サービスの利用に関わる一切の関係に適用されます。
  2. 2. 閲覧サービスの利用に関して、本個別規約に定めがない事項は、他規約が適用されます。
  3. 3. ユーザーは、閲覧サービスの利用時に、本個別規約及び他規約を確認し、同意するものとします。FiNCアプリ(以下「本アプリ」といいます。)をダウンロードし、本アプリを利用することにより、本個別規約及び他規約の全ての記載内容について同意したものとみなします。

第2条(血液検査の内容)

  1. 1. 血液検査は、以下の内容で構成されます。
    • (1) 採血セット:血しょう分離器、採血針、採血管、消毒綿、絆創膏、その他の附属品
    • (2) 採血セットに付加されるサービス:採血セットの配送、血液検査、血液検査結果報告、血液検査結果データの保管・管理、及び個人がパーソナルコンピューターおよび携帯電話から血液検査結果データの保管・管理を行っている当社に接続し、その個人の血液検査結果を問い合わせること
    2. 閲覧サービスは、スクリーニング検査を目的としており、閲覧サービスの血液検査結果に対するコメントは確定診断ではありません。
    3. 血液検査は、開発者指定の血液検査会社で行います。

第3条(検査申込登録)

  1. ユーザーは、閲覧サービスを利用するため、開発者が定める方法により閲覧サービス利用登録を行ってください。

第4条(検査申込用紙[登録書]の誤記)

  1. 1. 検査申込用紙に誤記があった場合(例えばユーザーの住所、電子メールアドレス等)これによって閲覧サービスの運営上生じた問題に関して、当社また開発者は一切その責を負わないものとします。
  2. 2. 検査申込用紙に誤記があった場合、ユーザーは、速やかにその旨を当社また開発者へ通知するものとします。

第5条(血液検査結果情報の取扱)

  1. 1. ユーザーが本アプリ等及び閲覧サービスを利用する場合、ユーザーが提供する血液検査結果情報を当社が「個人情報の取り扱いについて」その他個人情報の取り扱いに関して定める文書に基づいて扱うことに同意したものとします。
  2. 2. 当社はユーザーの血液検査結果情報を当社が別途定める「個人情報の取り扱いについて」に則り適切に取扱うものとします。

第6条(血液検査利用上の注意)

  1. 1. 血液検査キットの使用期限は、検査キットの裏面に表示されています。
  2. 2. 血液検査キットの使用期限が過ぎた場合は、血液検査をする事は出来ません。
  3. 3. 採血セット又は血液検査のデザイン、仕様、サービスの内容等々は予告なく変更する場合があります。
  4. 4. 当社また開発者はユーザーの疾病に対する一切の責は負わないものとします。疾病に不安のある方は医師による診察・診断をお奨めします。
  5. 5. 血液検査は、医療機関以外での採血による血液検査であり医療行為ではありません。血液検査は、自己の責任において、採血を行ってください。

第7条(その他)

  1. 閲覧サービスの利用にあたり、ユーザーの禁止事項、当社の保証の否認及び免責など、本個別規約に記載がない事項は他規約(特に、FiNCアプリ等基本利用規約)が適用されます。ユーザーは他規約を確認するものとします。

以上
(附則)
制定日: 平成23年6月1日
最終改定日: 平成29年9月10日

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Blood Test Kit Terms and Conditions

The Blood Test is a service supplementary to the FiNC Diet Coach, FiNC Diet Coach Body Design Program, and FiNC Wellness Coach services provided by FiNC Technologies inc. (hereafter, "the Company"). The blood test uses a blood plasma separation device developed by Leisure, Inc. (hereafter, "the Developer"), a business partner of the Company. The Company provides functions through the FiNC app for viewing the results of this blood test. These functions are hereafter called the "Blood Test Kit"

In order to use the Blood Test Kit, users must provide their consent on the Application Form/Blood Test Kit Terms and Conditions specified by the Developer and included inside the blood test kit. Please check this form when you receive the test kit in the mail.

In order to use the Blood Test Kit, users must also, in addition to this Terms and Conditions, provide their consent on the FiNC App Basic Terms and Conditions, FiNC Privacy Policy, FiNC Diet Coach Terms and Conditions (for individual customers), FiNC Diet Coach BDP Terms and Conditions (for individual customers), and FiNC Coach Terms and Conditions (for business users). These other forms are hereafter called "Other Agreements." Please read these forms carefully.

Article 1. Scope of this Terms and Conditions and Matters Related to its Scope

  1. 1. The purpose of this Terms and Conditions is to stipulate matters regarding the rights and responsibilities of the Company and users (hereafter, "Users") of the Blood Test Kit. This Terms and Conditions shall apply to any and all Blood Test Kit matters between the Company and Users.
  2. 2. The Other Agreements shall apply to all of the Blood Test Kit-related matters not stipulated in this Terms and Conditions.
  3. 3. When using the Blood Test Kit, Users shall check and consent to this Terms and Conditions and the Other Agreements. Users who download and use the FiNC app (hereafter, "the App") shall be recognized as having provided their consent to all of the provisions of this Terms and Conditions and Other Agreements.

Article 2. The Blood Test Kit

  1. 1. The Blood Test Kit contains the following components
    1. (1) Blood drawing kit: blood plasma separation device, blood drawing needle, blood collection tube, sterilization swab, bandage, other supplemental items.
    2. (2) Services supplemental to the blood drawaing kit: delivery of the kit, testing of the blood sample, reporting of test results, management and storage of test results data, communication of individual test results if an individual uses a PC or mobile phone to connect to the Company and our database of managed and stored data.
  2. 2. Since the purpose of the Blood Test Kit is to provide a screenieng test, comments related to test results are not a definitive diagnosis.
  3. 3. The blood test will ne carried out at a blood testing company specified by the Developer.

Article 3. Test Registration

  1. In order to use the Blood Test Kit, Users are asked to register for the service in the manner stipulated by the Developer.

Article 4. Incorrect Entries on the Test Registration Form

  1. 1. The Company and the Developer shall bear no responsibility whatsoever for problems arising in carrying out the Blood Test Kit due to incorrect entries (such as the User's address, e-mail address, etc.) on the test application form.
  2. 2. If there has been an incorrect entry or entries on the test application form, the User shall promptly notify the Company and/or the Developer of that fact.

Article 5. Handling of Blood Test Results

  1. 1. In order to allow Users to view blood test results through the FiNC App, it is necessary for the Developer to provide the Company with Users' test results. Users are asked to give their prior consent for this provision.
  2. 2. The Company shall appropriately handle Users' blood test results in accord with the FiNC Privacy Policy.

Article 6. Cautions Regarding Use of the Blood Test Kit

  1. 1. The valid period of use for the blood test kit is shown on the back of the kit.
  2. 2. If the valid period of use for the blood test kit has expired, a blood test cannot be performed.
  3. 3. The design, specifications, and/or specific services of the blood drawing kit and/or the blood test are subject to change without prior notice.
  4. 4. The Company and the Developer shall bear no responsibility whatsoever for a User's illness or disease. Users with concerns over an illness or disease are urged to see a physician and receive a diagnosis.
  5. 5. The blood test is carried out by drawing blood outside of a healthcare facility and therefore is not a medical procedure. Users shall bear personal responsibility when drawing their blood.

Article 7. Other Matters

  1. The Other Agreements (the FiNC App Basic Terms and Confitions in particular) shall apply to Blood Test Kit-related matters, such as User prohibitions, the Company's disclaimer of warranty, and the Company's exemption form liability, not stipulated in this Terms and Conditions. Users shall check the content of the Other Agreements.

(Supplementary Provision)
Created: June 1, 2011
Last Updated: December 9, 2016

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FiNCモール利用規約

FiNC MALL利用規約(以下「本規約」といいます。)は、株式会社FiNC Technologies(以下「当社」といいます。)が運営提供している「FiNC MALL」(以下「モール」といいます。)に関連して当社が提供するサービス(以下「本サービス」といいます。)の利用に関する条件を定めています。本サービスをご利用いただくためには、本規約にご同意いただく必要があります。必ずご一読ください。

第1条(適用)

  1. 1. 本規約は、本サービスの提供条件及び本サービスの利用に関し、本サービスを利用する個人(以下「会員」といいます。)と当社の間の権利義務関係を定めることを目的とし、会員と当社との間の本サービスの利用に関わる一切の関係に適用されます。
  2. 2. 当社が別途定めるルール、注意書き、ガイドライン、その他規約(以下総称して「個別規約」といいます。)は、本規約の―部を構成するものとします。
  3. 3. 本規約と個別規約の定めが異なる場合、個別規約が優先して適用されるものとします。
  4. 4. 会員は、本サービスを利用することにより、本規約及び個別規約(以下「本規約等」といいます。)の全ての記載内容について同意したものとみなされるものとします。

第2条(本規約等の変更)

  1. 1. 当社は、会員の事前の承諾を得ることなく、本規約等を任意に改定することができるものとします。
  2. 2. 改定後の本規約等は、特に当社が規定した場合を除き、当社が運営する本サービスのウェッブサイトに掲示又は会員に対して告知の案内を配信したときのいずれか早い時期をもって、その効力を生じるものとします。

第3条(未成年者のサービス利用)

  1. 1. 未成年者である会員が本サービスを利用する場合、親権者等の法定代理人の同意が必要となります。
  2. 2. 未成年者である会員が、法定代理人の同意がないにもかかわらず、同意があると偽って本サービスを利用した場合、また、年齢について成年と偽って本サービスを利用した場合、その他「行為能力者であることを信じさせるため詐術を用いたとき」(民法第21条)に該当する場合、当該未成年者である会員は、本サービスにおける一切の法律行為を取り消すことができません。
  3. 3. 本サービス利用時に未成年であった会員が、成年に達した後に本サービスを利用した場合、これにより、当該会員は、本サービスの利用に係る一切の法律行為について、追認したものとみなされます。

第4条(アカウント管理)

  1. 1. 本サービスを利用するにあたり会員は、自己の責任おいて、自己のアカウントやパスワード等を適切に管理及び保管するものとし、これを第三者に利用させ、または貸与、譲渡、名義変更、売買等をしてはならないものとします。
  2. 2. 当社は、最終のアクセスから1年間以上経過している前項のアカウントを、あらかじめ会員に通知することなく削除することができます。
  3. 3. アカウントやパスワード等の管理不十分、使用上の過誤、第三者の使用等によって生じた損害に関する責任は会員が負うものとし、当社は一切の責任を負いません。

第5条(利用資格の停止)

  1. 1. 当社は、当社の基準に従って、本サービスの利用に関する会員の資格の有無を判断し、会員が、以下の各号のいずれかの事由に該当する場合は、本サービスの利用を拒否することがあり、その理由について一切開示義務を負いません。
    • (1) 当社に提供した申込情報の全部又は一部につき虚偽、誤記又は記載漏れがあった場合
    • (2) 未成年者、成年被後見人、被保佐人又は被補助人のいずれかであり、法定代理人、後見人、保佐人又は補助人の同意等を得ていなかった場合
    • (3) 本規約等に違反する場合
    • (4) 本サービス内の支払料金その他の債務の履行を遅滞し、又は支払を拒否した場合
    • (5) 暴力団、暴力団員、右翼団体、反社会的勢力、その他これらに準ずる者(以下「反社会的勢力等」といいます。)である、又は資金提供その他を通じて反社会的勢力等の維持、運営若しくは経営に協力若しくは関与する等反社会的勢力等との何らかの交流若しくは関与を行っていると当社が判断した場合
    • (6) 会員が過去当社との契約に違反した者又はその関係者であると当社が判断した場合
  2. 2. 当社が前項に定める本サービスの利用拒否の措置を講じた場合に、当該措置に起因する結果に関し、当社を免責するものとします。

第6条(会員の個人情報等の取扱い)

  1. 1. 当社は、会員から取得した個人情報等を、当社が別途定める「個人情報の取り扱いについて」その他個人情報の取り扱いに関して定める文書に基づき、適切に取り扱うものとします。
  2. 2. 本サービスを利用する場合、会員が提供する個人情報等を、当社が「個人情報の取り扱いについて」その他個人情報の取り扱いに関して定める文書に基づいて扱うことを了承したものとします。

第7条(本サービスの内容)

  1. 1. 会員は、本サービスを通して、「FiNCアプリ」内のモールに設置される店舗を経由して商品又はサービス(以下「商品等」といいます。)を購入することができます。
  2. 2. 「FiNCアプリ」内のモールに設置される店舗を経由して商品等を購入する取引は、店舗を運営する事業者(以下「事業者」といいます。)と会員との間の取引となります。当社は、モール内に自ら店舗を設置して商品等を販売する場合を除き、商品等の売買に関する取引の当事者とならず、当該取引に関する一切の責任を負いません。
  3. 3. 事業者と会員との取引には、事業者が定める利用規約その他の条件が適用されることがあります。かかる取引に関して、会員にトラブルが生じた場合、会員は、事業者と協議の上、当該トラブルを解決をするものとします。

第8条(本サービスの内容)

  1. 1. 本サービスに関連する一切の権利(著作権、商標権、特許権等の知的財産権を含みますが、これらに限りません。)は、当社又は当社に権利許諾した第三者に帰属します。
  2. 2. 当社は、会員に対し、本規約等に従って本サービスを利用する権利を許諾します。会員は、本サービスを利用する権利を第三者に譲渡したり相続させたりすることはできないものとします。
  3. 3. 本サービスにおいて購入されるサービス及びコンテンツの利用については、それを提供する各々のサービスの利用規約が適用されます。
  4. 4. 会員は、本サービスを利用するにあたり、携帯電話機、通信機器、通信手段及び電力などを会員の費用と責任で用意するものとし、その利用にかかる費用は会員が負担するものとします。
  5. 5. 当社は、当社が必要と判断する場合、あらかじめ会員に通知することなく、いつでも、本サービスの全部又は一部の内容を変更し、また、その提供を中止することができるものとします。

第9条(商品等の購入及び返品、支払及び返金の取り扱い)

  1. 1. 会員は、本サービスを利用して当社から商品又はサービス(以下「商品等」といいます。)を購入することができます。
  2. 2. 会員は、商品等の購入を希望する場合、当社が別途定める手続に従って、商品等の購入を申し込むものとします。
  3. 3. 前項の申込みに伴い、会員が入力・登録した配達先・注文内容等を確認の上で注文する旨のボタンをクリックし、その後、当社から注文内容を確認する旨のメールが当該会員に到達しまたはその旨のページが表示された時点で、会員と当社との間に当該商品等に関する売買契約が成立するものとします。
  4. 4. 前項の規定にかかわらず、本サービスの利用に関して不正行為又は不適当な行為があった場合、当社は売買契約について取消し、解除その他の適切な措置を取ることができるものとします。
  5. 5. 商品の品切れ等により、商品のお届けに時間がかかる場合もしくはご注文を解除させていただく場合があります。あらかじめご了承ください。
  6. 6. 住所不備、長期不在等により、当社に商品が返送されたときには、当社の判断により当該ご注文を解除させていただく場合がございます。
  7. 7. 当社は、会員が購入した商品等に瑕疵がある場合を除き、商品等の返品・交換に応じないものとします。
  8. 8. クレジットカードで支払われる場合は、会員がクレジットカード会社との間で別途契約する条件に従うものとします。なお、クレジットカードの利用に関連して、会員とクレジットカード会社等の間で何らかの紛争が発生した場合は、会員とクレジットカード会社との間で責任をもって解決するものとします。
  9. 9. 当社は、会員が当社に支払った商品等の代金を理由のいかんを問わず一切返金しないものとします。但し、法令上必要な場合はこの限りではないものとします。この場合の返金方法は、法令に従って当社が定め、当社のウェッブサイト等に表示します。
  10. 10. 本サービスによって購入された商品等の支払方法は、会員本人名義のクレジットカードによる支払い、その他当社が別途定める支払方法による支払いに限るものとします。

第10条(禁止事項)

  1. 会員は、本サービスの利用にあたり、以下の各号のいずれかに該当する行為又は該当すると当社が判断する行為をしてはならないものとします。
    • (1) 法令に違反する行為
    • (2) 公序良俗に反する行為
    • (3) 政治的又は宗教的思想を含む情報を提供する行為及び政治的又は宗教的な勧誘を行う行為
    • (4) 他のユーザー、第三者又は当社に対し、財産権(知的財産権を含みます。)の侵害、名誉・プライバシーの侵害、誹謗中傷、その他の不利益を与える行為
    • (5) 本サービスを複製又は複写する行為
    • (6) 本サービスを改変し、もしくはリバースエンジニアリング(主に、内容を解析して人間が読み取り可能な形に変換する行為)、逆コンパイル、逆アセンブルする行為
    • (7) 本サービスのデータを操作又は変更する行為
    • (8) 本サービスに影響を与える外部ツールの利用・作成・頒布・販売等を行う行為
    • (9) 本サービスの運営を妨害する行為
    • (10) サーバその他当社のコンピュータに不正にアクセスする行為
    • (11) 虚偽の登録内容等を申請する行為
    • (12) 一人で複数のアカウントを発行保有する行為(ただし、当社が別に許可したものは除く。)
    • (13) 複数人で一つのアカウントを共同保有する行為(ただし、当社が別に許可したものは除く。)
    • (14) 携帯端末等を貸与して行う操作行為
    • (15) 第三者になりすまして本サービスを利用する行為
    • (16) 個別サービス(検査器等)、アカウント、クーポンコード等を転売その他譲渡する行為
    • (17) ユーザーが当社の競業先又は競業先に所属し、本サービスを調査する目的で利用する行為、競合するサービスを宣伝する行為
    • (18) 本サービスの利用目的と合致しない外部ウェブサイトへのハイパーリンクを貼り付ける行為
    • (19) 異性交際に関する情報を提供する行為
    • (20) 本サービスの他のユーザーのIDもしくはパスワードを利用する行為
    • (21) 他のユーザーに対する脅迫、嫌がらせ等(スパム行為を含む。)にあたる行為
    • (22) 差別的、わいせつ的なコンテンツや暴力を誘発するようなコンテンツ等を投稿するなど人を不快にさせ行為
    • (23) ユーザー本人以外が所有するクレジットカードを不正使用した本アプリ等又は個別サービスの利用
    • (24) 本サービスを通じた営利目的行為もしくはその準備目的行為
    • (25) 本サービスを模倣したサービスの制作、準備を目的とした利用行為
    • (26) 当社が本サービスの利用を終了させた場合、当社の許可なくアカウントを発行保有する行為
    • (27) 前各号の行為を直接もしくは間接に惹起し、又は容易にする行為
    • (28) その他当社が不適切と判断する行為

第11条(本サービスの停止等)

  1. 1. 当社は、以下のいずれかに該当する場合には、会員に事前に通知することなく、本サービスの全部又は一部の提供を停止又は中断することができるものとします。
    • (1) コンピュータ、システム、通信回線等の点検又は保守作業を緊急に行う場合
    • (2) コンピュータ、システム、通信回線等が事故により停止した場合
    • (3) 地震、落雷、火災、風水害、停電、天災地変などの不可抗力により停止した場合
    • (4) 前各号に準ずる事由により、当社がやむを得ないと判断した場合
  2. 2. 当社は、前項に基づく当社の措置により会員に生じた損害について、一切の責任を負わないものとします。

第12条(権利帰属)

  1. 本サービスに関する知的財産権は全て当社又は当社にライセンスを許諾している者に帰属しており、本規約等に基づく本サービスの利用許諾は、本サービスに関する当社又は当社にライセンスを許諾している者の知的財産権の使用許諾を意味するものではありません。

第13条(会員の責任)

  1. 1. 会員は、自らの責任において本サービスを利用するものとし、本サービスにおいて行った一切の行為及びその結果について一切の責任を負うものとします。
  2. 2. 当社は、会員が本規約等に違反して本サービスを利用していると認めた場合、当社が必要かつ適切と判断する措置を講じます。但し、当社は、かかる違反を防止又は是正する義務を負わないものとします。
  3. 3. 会員は、本サービスを利用したことに起因して(当社がかかる利用を原因とするクレームを第三者より受けた場合を含みます。)、当社が直接的又は間接的に何らかの損害(弁護士費用の負担を含みます。)を被った場合、当社の請求にしたがって直ちにこれを補償するものします。

第14条(退会)

  1. 1. 会員は、当社所定の方法で当社に通知することにより、会員としての登録を抹消することができるものとします。
  2. 2. 退会にあたり、当社に対して負っている債務がある場合は、会員は、当社に対して負っている債務の一切について当然に期限の利益を失い、直ちに当社に対して全ての債務の支払を行うものとします。

第15条(本サービスの内容の変更、終了)

  1. 1. 当社は、当社の都合により、本サービスの内容を変更し、又は提供を終了することができます。当社が本サービスの提供を終了する場合、当社は会員に事前に通知するものとします。
  2. 2. 当社は、前項に基づき当社が行った措置に基づき会員に生じた損害について一切の責任を負わないものとします。

第16条(保証の否認及び免責)

  1. 1. 当社は、商品等及び本サービスにて表示される商品等に関する情報が会員の特定の目的に適合すること、期待する機能・商品的価値・正確性・有用性を有すること、会員による本サービスの利用が会員に適用のある法令又は業界団体の内部規則等に適合すること、及び不具合が生じないことについて、何ら保証するものではありません。
  2. 2. 当社は、当社による本サービスの提供の中断、停止、終了、利用不能若しくは変更、会員が本サービスに送信したメッセージ若しくは情報の削除若しくは消失、会員の登録の抹消、本サービスの利用による登録データの消失又は機器の故障若しくは損傷、その他本サービスに関して会員が被った損害(以下「会員損害」といいます。)につき、法令に定めがある場合を除いて、賠償する責任を一切負わないものとします。
  3. 3. 何らかの理由により当社が責任を負う場合であっても、当社は、会員損害につき、過去3ヶ月間に会員が当社に支払った金額を超えて賠償する責任を負わないものとし、また、付随的損害、間接損害、特別損害、将来の損害及び逸失利益にかかる損害については、賠償する責任を負わないものとします。但し、当社に故意又は重過失がある場合を除きます。
  4. 4. 本サービス又は当社ウェッブサイトに関連して会員と他の会員又は第三者との間において生じた取引、連絡、紛争等については、当社は一切責任を負わないものとします。

第17条(会員の地位の譲渡等)

  1. 1. 会員は、当社の書面による事前の承諾なく、会員の地位又は本規約等に基づく権利若しくは義務につき、第三者に対し、譲渡、移転、担保設定、その他の処分をすることはできないものとします。
  2. 2. 当社は本サービスにかかる事業を他社に譲渡した場合には、当該事業譲渡に伴い利用契約上の地位、本規約等に基づく権利及び義務並びに会員の登録事項その他の顧客情報を当該事業譲渡の譲受人に譲渡することができるものとし、会員は、かかる譲渡につき本項において予め同意したものとします。なお、本項に定める事業譲渡には、通常の事業譲渡のみならず、会社分割その他事業が移転するあらゆる場合を含むものとします。

第18条(権利の放棄)

  1. 当社が本規約等に示される権利を行使又は実施しない場合にも、当該権利を放棄するものではないものとします。

以上

(附則)
制定日: 平成27年11月25日
最終改定日: 令和5年11月30日

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